شرکت مسافرتی تای گشت

09121133160 - 02122573531

شرکت مسافرتی تای گشت

09121133160 - 02122573531

درباره تایلند

                درباره تایلند

تایلند کشوری است درقلب جنوب شرقی آسیا واقع درشبه جزیره هند وچین که ازجنوب توسط خلیج تایلند و ازغرب توسط دریای آندامان احاطه می شود. مساحت این کشور514000 کیلومترمربع می باشد که 4% آن را آب تشکیل داده است.جمعیت این کشور70 میلیون نفرمی باشد که 75% آن را تایلندی 14% چینی و11% اقوام دیگرتشکیل داده اند.پایتخت تایلند بانکوک با داشتن 12 میلیون نفرجمعیت پرجمعیت ترین شهرآن می باشد.

               

جغرافیای تایلند

تایلند درغرب وشمال با کشورمیانماردرشمال وشمال شرقی با کشورلائوس درجنوب شرقی با کشورکامبوج ودرجنوب با کشورمالزی هم مرزمی باشد.

       

شمال این کشورکوهستانی با بلندترین قله به نام دوی اینتانون DOI INTHANON و مرکزآن رودخانه چائوپرایاCHAO PHRAYA  قراردارند.درشمال تایلند شما با تپه های پوشیده شده ازجنگل همراه با مه صبحگاهی غلیظ مواجه می شوید که دیدنی ترین شهرآن چیانگ مایCHIANG MAI  می باشد.درشمال شرق شما با شهرهائی که تحط تاثیرفرهنگ کامبوج ولائوس قرارگرفته اند مواجه می شوید که دیدنی ترین شهرآن نونگ کای NONG KHAI می باشد. درناحیه مرکزی شما با مکانهای تاریخی مواجه می شوید که دیدنی ترین شهرهای آن بانکوک – چونبوری – کانچانابوری و هواهین می باشند. درناحیه شرقی شما با شهرهائی که درامتداد خلیج تایلند قرارگرفته اند مواجه می شوید که دیدنی ترین شهرآن پاتایا می باشد.درناحیه جنوب سواحل زیبا – جزائر استوائی و کوه های سربه فلک کشیده شما را تحط تاثیرخود قرارمی دهند که دیدنی ترین شهرهای آن شهرکرابی – جزیره پوکت و ساموئی می باشند.

حکومت تایلند

نوع حکومت تایلند سلطنت مشروطه و زبان رسمی آن تائی می باشد. واحد پول این کشور بات ومذهب مردمان آن 95% بودائی 4% مسلمان 1% مسیحی و هندو می باشند. اسلام توسط یک شخص ایرانی به نام شیخ احمد قمی با مکتب شیعه به تایلند آورده شد که مقبره ایشان اکنون درشهر آیوتایا قراردارد.

  پرچم این کشورازسه رنگ قرمز (نماد ملت) سفید (نماد مذهب) آبی (نماد حکومت سلطنتی) تشکیل شده است که نوارآبی از 2 نواردیگر پهن تر و درمرکز پرچم قراردارد که به معنی اهمیت بیشتر سلطنت نسبت به مذهب و ملت می باشد.

نشانه ملی تایلند و سمبل خاندان سلطنتی پرنده ای افسانه ای به نام گارودا GARUDA می باشد که دراساطیر بودائی و هندو دیده می شود. درحال حاضر رامای نهم ازسلسله سلطنتی چاکری پادشاه تایلند می باشد که با 70 سال سلطنت بیشترین زمان پادشاهی را دربین پادشاهان دیگر جهان دارا می باشد.تایلند به معنی قوم آزاداست زیرا این کشورهیچ وقت مستعمره کشوردیگری نبوده است.

فرهنگ مردم تایلند

 مردم تایلند درهرموقعیتی لبخند می زنند به همین دلیل تایلند را به اسم سرزمین لبخند می شناسند آنها ازرفتارهای تند وتوهین آمیزدوری می کنند. درتایلند دست زدن به سر یا اشاره با پا به چیزی توهین تلقی می شود زیرا تایلندی ها سر را مقدس ترین و پا را پست ترین بخش بدن می دانند.

پادشاه درنزد مردم ازجایگاه خاصی برخورداراست لذا تصویر پادشاه برای مردم تایلند بسیارقابل احترام می باشد درنتیجه سکه ها واسکناسهای منقش به تصویرپادشاه رانبایستی لگد مال وکثیف کرد زیرا بی احترامی بزرگی می باشد.تایلند کشوربودائیست درنتیجه بی احترامی به بودا جرم محسوب می شود و مجازات سنگینی درپی خواهد داشت.

 

درتایلند رنگها نشانگر روزهای هفته می باشند.شنبه رنگ ارغوانی – یکشنبه رنگ قرمز– دوشنبه رنگ زرد – سه شنبه رنگ صورتی – چهار شنبه رنگ سبز– پنج شنبه رنگ نارنجی و جمعه رنگ آبی می باشد. رنگ زرد رنگ سلطنتی بوده زیرا پادشاه در روز دوشنبه به دنیا آمده است ومردم با پوشیدن لباسهای زرد رنگ حمایت خود را از ایشان اعلام می دارند.

تاریخچه تایلند

قرن ها پیش یعنی درسال 1250 مردمی از جنوب چین به مناطق حاصلخیز کنار رودی درقسمت های مرکزی سیام (تایلند سابق) مهاجرت کردند ودر آنجا شهرکوچکی به نام سوخوتای (به معنی طلوع خوشبختی) برای خود بنا کردند که فاصله این شهرتا بانکوک 6 ساعت می باشد وآنجا را به عنوان پادشاهی مستقل خود به رهبری پادشاه رامکامانگ اعلام نمودند که پیدایش زبان- فرهنگ ومعماری تایلند متعلق به این دوره می باشد تا اینکه دراواسط قرن 14 (1350) دراثرحمله برمه ایها این سلسله فروپاشید.سلسله سوخوتای توسط 5 پادشاه به مدت 100 سال برسیام حکومت کرد.بعد ازفروپاشی سوخوتای سلسله آیوتایا درشهرآیوتایا به پادشاهی راماتی بودی اول به حکومت رسید که این شهردر89 کیلومتری(75 دقیقه) شمال بانکوک قرار دارد. این سلسله 417 سال توسط 33 پادشاه برسیام حکوت کرد.تا اینکه درنیمهای قرن 18 (1767) این سلسله دراثرحمله برمه ایها نیز سرنگون شد و سپس سرداری چینی تباربه نام تکسین به مدت 15 سال برسیام حکومت کرد وشهرچنبوری را به عنوان پایتخت خود اعلام نمود که در 80 کیلومتری (100 دقیقه) بانکوک قراردارد.بعد ازمرگ تکسین سلسله چاکری درسال 1782 به پادشاهی رامای اول (ازنوادگان تکسین) برسیام حاکم شد و بانکوک را پایتخت خود اعلام نمود. پادشاه کنونی تایلند ازهمین سلسله به نام شاه بومیبول ادولیادج (رامای نهم) Bhumibol Adulyadej است که با 70 سال سلطنت دارای بیشترین دوره سلطنت درمیان پادشاهان جهان می باشد. تا سال 1949 نام این کشورسیام بوده است ولی ازاین سال به بعد بدستور رامای نهم بنام تایلند یعنی قوم آزاد تغییریافته است.

آب وهوای تایلند

بهترین زمان برای سفربه تایلند ازماه نوامبر(آبان)تا فوریه(بهمن) می باشد.

درناحیه شمالی

فصل گرم         = اسفند   تا اردیبهشت = دما 34 درجه با رطوبت  75%

فصل بارانی      = خرداد تا مهر         = دما 29 درجه با رطوبت  87%

فصل خنک       = آبان    تا بهمن       = دما 25 درجه با رطوبت  75%

باران در تیر و مرداد بیشترمی شود و در شهریور به اوج خود می رسد.

درناحیه جنوبی

بیشترین بارندگی بین ماههای اردیبهشت (می) تا مهر (اکتبر) می باشد.

درناحیه شرقی

بیشترین بارندگی بین ماههای شهریور (سپتامبر) تا آذر (دسامبر) می باشد.

درناحیه غربی

بیشترین بارندگی بین ماههای فروردین (آپریل) تا مهر (اکتبر) می باشد.

پول تایلند

واحد پول تایلند بات BAHT می باشد. که به دوشکل اسکناس و سکه است. اسکناسها به صورت 1000 بات به رنگ خاکستری – 500 بات به رنگ بنفش – 100 بات به رنگ قرمز– 50 بات به رنگ آبی و20 بات به رنگ سبزمی باشند و سکه ها به صورت 1 – 2 – 5 و 10 بات می باشند.

100 $= 3240 بات/ 100 یورو3575 بات/ 100 مارک= 2118 بات

سیم کارت موبایل

12CALL (ONE TWO CALL) – HAPPY – DATA می باشند.هزینه تماس با ایران ازطریق این سیم کارت ها دقیقه ای 2500 تومان می باشد ولی شما با خرید کارت مرحبا به قیمت 300 بات می توانید 45 دقیقه با ایران تماس داشته باشید.این کارت درمحله عرب ها NANA پیدا می شود.

طریقه ارتباط از ایران به تایلند  (شماره تلفن تایلند + 0066)

طریقه ارتباط از تایلند به ایران  (شماره تلفن ایران + کد شهر + 00198(

برای تهیه سیم کارت شما می توانید به فروشگاه های SEVEN  ELEVEN  یا FAMILUMART مراجعه کنید و با پرداخت 100 بات یک سیم کارت با شماره دلخواه خودتان تهیه کنید.

حمل و نقل درتایلند

منوریل از 10 بات الی 40 بات می باشد که فقط دربانکوک است.

مترو از 5 بات الی 35 بات می باشد که فقط دربانکوک است.

تاکسی با ورودی 35 بات می باشد که حداکثرکرایه آن 120 بات می شود.

توک توک (TUK TUK) با قیمت توافقی ولی در کل ازتاکسی ارزانتراست.

اتوبوس از 3 بات الی 40 بات می باشد.

موتورسیکلت با قیمت توافقی می باشد که با توک توک هم قیمت است.

وانت تاکسی (Bat Bus) برای هرنفر 10 الی 20 بات می باشد که بیشتر در شهرهای کناردریا استفاده می شود.

مالیات توریست  EFUND FOR TOURISTER VAT

طبق بخشنامه دولت تایلند به توریست مالیات تعلق نمی گیرد که این 7% خرید شما می باشد.درهنگام خرید ازفروشنده بخواهید برگه مالیاتی به نام VAT REFUND را برای شما پرکند که درهنگام خروج ازکشوردرداخل فرودگاه به باجه مربوطه مراجعه کرده و با ارائه برگه مالیاتی و نشان دادن جنس خریداری شده مبلغ مورد نظررا پس بگیرید.درضمن حداقل مبلغ خریداری شده شما بایستی 1500 بات به بالا باشد.

میوه های تایلندی

رامبوتان – دراگون فروت – پاپایا – نارگیل – دورین – لایچی – جاوااپل – گوآوا – لونگا – منگوستین – منگو

       

غذا فروشیهای تایلند

درسرتا سرخیابان های تایلند دست فروشان روئیت می شوند که به خاطر استفاده از سس ماهی درغذاهای کبابیشان دارای بوی نامطبوعی برای ما ایرانیها می باشند.اغلب این غذاها به صورت بسیارتند و یا شیرین سرو می شوند.

 

زبان تایلندی

زبان بسیارسختی است زیرا دارای قوائد بسیارپیچیده ای می باشد.

نمونه ای از کلمات تایلندی

 سؤادی  کاپ :                            سلام

حالتان چطور است؟                   :  کون  سا  بای  دی ؟

خوبم ، ممنون          :  سا  بای  دی  ،  کاپ  کون

خوشبختم                               :  چوک  دی

تایلندی بلد نیستم                 :  می  پوت  پا  سا  تای

خواهش می کنم                                     کاروونا

توقف کنید                                        یوت

خواهش می کنم همین جا توقف کنید                :  کاروونا  یوت  تی  نی

سمت راست بپیچید                                :  لیو  کوو اَ

سمت چپ بپیچید                                  :  لیو  سَی

مستقیم بروید                               :  دروم  بای

خداحافظ                                   :  لَ  گون

خانم ، آقا                                        کون

بله                                        :  چَی

خیر                                        :  مَی

ممنون                               :  کاپ  کون

خوب است                                        :  دی

خیلی خوب                                  دی  مَک

خوب نیست                                  :  مَی  دی

تخفیف                               :  سُوان  لود

تخفیف بدهید                       پُم  کا  سُوان  لود

گران است                                       پنگ

ارزان است                                        توغ

این چند است ؟                          :  اَنی  تَو  رَی ؟

زیبا  ،  برای  خانم ها                                    :  سُوای

خوش تیپ  ، برای آقایان                                        :  لاآ

خیلی                                       :  مَک

من                                        پُم 

قیمت بعضی خوراکیها در تایلند

هندوانه و آناناس  = 20 بات                             نوشابه بزرگ = 40 بات

آب پرتقال = 20 بات                                      نوشابه متوسط = 25 بات آب انار = 100 بات                                      بستنی = 50 الی 100 بات

نارگیل = 20 بات                                                آب معدنی = 10 بات

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


                         جشن های تایلند

1 ژانویه (دی)

روزآغازسال نومیلادی

             

18 الی 20 ژانویه (دی)

دراستان چیانگ مای شهر بوسانگ جشنواره چتربرگزارمی شود که درآن تولید چترسنتی راجشن می گیرند البته دراین زمان صنایع دستی دیگر هم به نمایش گذاشته می شود.این چترها با کاغذ درست شده و برروی آنها نقاشی می شود.

             

23 ژانویه الی 1 فوریه (دی الی بهمن)

نمایشگاه یاد بود دون چدی DON CHEDI درشهرسوپان بوری برگزارمی شود.داستان این جشن ازاین قراراست که درسال 1592 میلادی شاه نارسوان کبیر NARESUAN فرمانروای آیوتایا دریک نبرد تاریخی که بر روی پشت فیل انجام شد موفق به شکست فرمانروای برمه گردید که این پیروزی منجر به آزادی تایلند ازدست اشغال گران شد.

       

1 الی 3 فوریه (بهمن)

برگزاری جشنواره گل در شهرچیانگ مای   

                 

3 فوریه (بهمن)

آغازسال نوچینی

               

5 الی 16 فوریه (بهمن)

سال نو چینی درشهرناکون سووان برگزارمی شود که درآن شرکت کنندگان با برپائی رژه شیر واژدها ازخدای اژدهای طلائی قدردانی می کنند.

       

16 الی 19 فوریه (بهمن)

نمایشگاه شاه نارای کبیردرشهرلوپ بوری LOP BURI برگزارمی شود زیرا ایشان توانست درزمان خلافت خود روابط دیپلماتیک سیام (نام قدیم تایلند) را با کشورهای مختلف جهان برقرارکند.این رخداد درسال 1656 میلادی اتفاق افتاد.

18 فوریه (بهمن)

سالروزنخستین موعظه بودا (ماکابوچا)

این روز یادبود گردهمائی 1250 نفرقبل ازبودا می باشد که منجربه انتصاب روشنفکری شد.دراین روزبودائیان با دردست داشتن شمع 3 مرتبه درجهت عقربه های ساعت به دورمعبد طواف می کنند.

20 فوریه (بهمن)

درشهرچای نات CHAI NAT جشنواره پرنده های حصیری برگزارمی شود.

26 فوریه (بهمن)

دراین روز درشهرجنوبی پتانی PATTANI نمایشگاه رب النوع لیم کونیائو برگزارمی شود.مردم این شهراعتقاد دارند که LIM KO NIAO CHAO ME دارای قدرت جادوئی می باشد.

1 الی 3 مارس (اسفند)

این جشن درشهرلوی ات LOI ET وبه نام کائو پن کون KAO PHAN KON برگزارمی شود که درآن 13 داستان بودائی به نمایش گذاشته می شود.

6 آپریل (فروردین)

روزیادبود پادشاه رامای اول

8 الی 15 آپریل (فروردین)

دراین تاریخ جشنواره DOK KHUN SIANG KHAEN درتمام شهرهای تایلند برگزارمی شود که درآن مردم با نزدیک شدن به سال نوتایلندی به رهبران بودائی غذا هدیه می دهند وخانه های چوبی را که برای مجسمه های بودا تهیه کرده اند را تمیزمی کنند.

12 آپریل (فروردین)

این جشن یک روزمانده به سال نو تایلندی دراستان چیانگ مای برگزارمی شود که درآن مردم بالونهای آرزوهایشان را به آسمان می فرستند.

       

13 الی 15 آپریل (فروردین)

جشن سال نوتایلندی  SONGKRAN(جشن آب)

سانگ کران به معنی حرکت کردن می باشد وعلت نامگذاری این جشن به این نام به خاطرحرکت خورشید درمنطقه البروج می باشد.این جشن در روز اول سال نوتایلندی (13آپریل) برگزارمی شود که همزمان با شروع فصل باران است.درصبح این روز کوچکترها به دیداربزرگترها رفته و به آنها آب مقدس و معطرهدیه می دهند ودرعوض بزرگترها برای آنها دعا می کنند دربعد ازظهرهمان روز پس ازادای احترام به بودا وشستن آن همه مردم از پیروجوان به یکدیگرآب می پاشند زیرا مردم تایلند عقیده دارند پاشیدن آب باعث شستن بد اقبالی وخوش یمنی می شود. بهترین جشن آب درشمال تایلند درشهر چیانگ مای برگزارمی شود.   

1 می (اردیبهشت)

روزجهانی کارگر

5 می (اردیبهشت)

روزتاجگذاری پادشاه رامای نهم (بومیبول ادولیادج)

حکومت ایشان بعد از مرگ برادرشان ازتاریخ  9 خرداد سال 1946 آغازشد که با 70 سال سلطنت طولانی ترین زمان حکومت دربین پادشاهان تایلند وجهان دارا می باشد.

       

10 الی 12 می (اردیبهشت)

مراسم سلطنتی کاشت وآغاز رسمی فصل کاشت درتایلند

این مراسم درسال 1960 توسط پادشاه رامای نهم برای تقویت روحیه کشاورزان برگزارمی شد که درآن فصل کاشت برنج را بطور رسمی اعلام می کرد و اکنون این مراسم توسط مقامات ارشد وزارت کشاورزی و تعاون دراستان سانام لوانگ برگزارمی شود.

10 الی 12 می (اردیبهشت)

درشهریاسوتان YASOTHON جشنواره پرتاب موشک برگزارمی شود که درآن کشاورزان با پرتاب موشک ازخدایان می خواهند که همزمان با فصل کاشت برنج باران کافی برای محصولشان نازل کند.

15 می (اردیبهشت)

مراسم بزرگداشت بودا (ویساکابوچا)

دراین روزبودائیان درصبحگاه به معبد رفته و به موعظه های راهبان خود گوش می دهند ودربعد ازظهرهمان روزبا روشن کردن شمع ودردست گرفت 3 عصا ویک گل نیلوفر 3 باردرجهت عکس عقربه های ساعت به سمت معبد مرکزی پیاده روی می کنند.

15 ژوئن (خرداد)

جشنواره ارواح (PHI TA KHON)

دراین جشنواره مردان لباس ارواح برتن کرده ومجسمه بودا را همراهی می کنند راهبان بودائی نیزداستان کامل شدن فکری بودا و رسیدن آن به نیروی انسان کامل را شرح می دهند.

                  

26 ژوئن (خرداد)

روزسانتون پو (SUNTHON PHO)

سالگرد تولد شاعرمعروف تایلندی سانتون پو را مردم درشهررایونگ RAYONG جشن می گیرند.دراین روزکارهای کلاسیک این شاعر تایلندی برای مردم به نمایش گذاشته می شود.این جشن درپارک یاد بود سانتون پو درشهر رایونگ برگزارمی شود.

1 جولای (تیر)

روزنیمه سال

16 جولای (تیر)

بزرگداشت موعظه های بودا (آسانابوکا)

درصبح این روزمردم به موعظه های راهبان خود گوش کرده وهدایائی به معبد اهدا می کنند ودربعد ازظهرهمان روزبا در دست داشتن شمع -عصا و گل نیلوفرپیاده به سمت معبد اصلی حرکت می کنند.این روز شروع دوره روزه داری می باشد.

24 الی 25 جولای (تیر)

جشنواره اهدای گل (TAK BAT DOK MAI)

این مراسم درشهرسارابوری SARABURI برگزارمیشود.این مراسم همزمان با مراسم بودا است که درآن راهبان ازمعابدشان خارج نمی شوند وهدایائی را که مردم برای راهبان آورده اند رابه نشانه احترام به بودا تقدیم می کنند.

25 جولای (تیر)

فستیوال شمع

این فستیوال درشهرابون راتچاتانی UBON RATCHATHANI برگزارمی شود که درطی آن راهبان ازمعابدشان خارج نمی شوند ومردم برای شاخص نمودن تلاش آنها شمع های بزرگی ازجنس موم عسل ساخته وبا دقت و ظرافت تمام آرایش می کنند وسپس این شمع ها را به معابد هدیه می دهند.

12 آگوست (مرداد)

سالگرد تولد ملکه و روزمادر (مائه هنگ چت)

21 الی 25 سپتامبر (شهریور)

مسابقات قایقرانی درشهر ناراتیوات NARATHIWAT

5 الی 14 اکتبر (مهر)

جشنواره گیاهخواران درشهر پوکت PHUKET

این مراسم همزمان با نهمین ماه تقویم چینی برگزارمی شود که درآن  شرکت کنندگان طی نه روزتنهی ازگیاهان تغذیه می کنند زیرا آنها براین باورند که گیاه خواری دراین زمان باعث پاکیزگی وآرامش ذهن آنها می شود.همچنین شرکت کنندگان انواع اشیاء تیزرا درصورت – زبان و بدن خود فرومی کنند و یا اینکه خود را درمیان آتش می اندازند.

       

17 الی 19 اکتبر (مهر)

جشنواره CHAK PHRA  و THOT PHAPA

این مراسم درشهرسوراتانی SURA THANI برگزارمی شود دراین مراسم مجسمه های بودا را بر روی ارابه های تزئین شده حمل می کنند و طی آن مردم لباسهای زعفرانی به راهبان و کمکهای مادی به معابد اهدا می کنند.

               

17 الی 21 اکتبر (مهر)

جشنواره های قایقهای نورانی که درشهرناکون پانوم NAKHON PHANOM دررودخانه مکونگ برگزارمی شود.این جشن به خاطرخاتمه فصل بارانی می باشد.

18 الی 21 اکتبر (مهر)

جشنواره های قلعه های مومی

این جشن درخاتمه فصل بارانی درشهرساکون ناکون SAKON NAKHON برگزارمی شود که درآن مردم با موم عسل معابد کوچکی می سازند تا بوسیله آن بتوانند آینده خود را پس ازتولد تعیین نمایند.

23 اکتبر (مهر)

سال مرگ رامای پنجم

6 الی 10 نوامبر (آبان)

مسابقات سالانه قایقرانی درشهرناکون راتچاسیما NAKHON RATCHASIMA

15 نوامبر (آبان)

جشنواره لوی کراتونگ LOY KRATHONG (ماه کامل)

این مراسم درتمامی تایلند به ویژه درپایتخت سابق تایلند شهرسوخوتای SUKHOTHAI برگزارمی شود.این مراسم درشب ماه کامل ازدوازدهمین ماه قمری(درتقویم میلادی روزی ازماه نوامبر) برگزارمی شود.لوی کراتونگ به معنی قایقی به شکل نیلوفرآبی ازجنس برگ موزمی باشد.درشامگاه این روزبسیاری ازمردم برای اجرای این مراسم به کانال یا رودخانه محل سکونت خود می روند.درطی این مراسم مردم قایقهائی که با برگ موز درست شده اند و بر روی آن 3 عدد عود – یک عدد شمع –  یک عدد گل ویک عدد سکه قراردارد را بر روی رودخانه شناورقرارمی دهند.مردم تایلند عقیده دارند با اهداء این قایق به رودخانه ازالهه آبها تشکرمی کنند و دراثراین کارکینه ها – پلیدیها و خشم را ازخود دورمی کنند.دراین جشن مردم ناخن وموی خود را کوتاه کرده وآن را همراه با قایق رها می کنند تا ناپاکی را از وجود خود پاک کنند آنها براین باورند که این کاربرایشان خوش شانسی می آورد وهمچنین گناه و بدی را ازآنها دورمی کند. تایلندی ها قبل ازرها کردن قایق درآب آرزوئی می کنند و بسیاری براین باورند که اگرشمع آنها تا زمانی که ازنظرخارج نشده روشن بماند آرزوی آنها برآورده می شود.درچیانگ مای روز قبل ازلوی کراتونگ را مردم نیز جشن می گیرند که درآن جشن بالونهائی که به شکل فانوس است را در شامگاه این روز رها می کنند تا بد اقبالی ازآنها دورشود.

       

       

16 الی 17 نوامبر (آبان)

نمایشگاه فیل ها درشهر سورین SURIN

5 دسامبر (آذر)

سالگرد تولد پادشاه – روزپدر و روزملی (روز رژه سلطنتی)

             

23 نوامبر الی 5 دسامبر (آبان - آذر)

مراسم گرامیداشت پل کوای

این مراسم درشهر کانچانابوری KANCHANABURI برگزارمی شود.این پل درجریان جنگ جهانی دوم برروی رودخانه کوای ساخته شده است تا نیروهای ارتش امپراتوری ژاپن بتوانند تدارکات خود را به برمه برسانند این پل طبق محاسبات ژاپنی ها بایستی طی 5 سال ساخته می شد ولی نیروهای ژاپنی درعرض 16ماه آن را توسط 16000 اسیرجنگی ساختند و درنهایت این پل 20 ماه بعد ازافتتاح توسط نیروهای متفقین بمباران شد.

       

29 نوامبر الی 10 دسامبر (آبان - آذر)

نمایشگاه ابریشم درشهرکون کائن KHON KAEN

 10 دسامبر (آذر)

روز قانونگذاری و تبدیل شدن حکومت تایلند به سلطنت مشروطه

13 الی 19 دسامبر (آذر)

جشن یاد بود بنای آیوتایا AYUTTHAYA

این جشن هرساله درشهرباستانی آیوتایا برگزارمی شود زیرا این شهر پایتخت قدیمی تایلند می باشد.دراین جشن سبک وسیاق مردم تایلند دریک نمایش فرهنگی باستانی به نمایش گذاشته می شود.مقبره شیخ احمد قمی کسی که دین اسلام را درتایلند رواج داده است نیزدراین شهرقراردارد.

31 دسامبر (آذر)

شب سال نومیلادی

دیگر جشنها

·      جشن فراچینارات بودا PHRA CHINARAT

این جشن درفیت سانالوک PHITSANULOK دراحترام به فراچینارات بودا که یکی ازمقدس ترین مجسمه های بودا است برگزارمی شود. این بودا اکنون درمعبد سیراتانا ماهاتات SIRATTANA MAHATHAT نگهداری می شود.

·      جشن پوی سانگ لانگ POI SANG LONG

دراین جشن مردم هدایائی که برای راهبان درنظرگرفته اند را در سطح شهرحمل می کنند.

·      جشن تاو سوراناری THAO SURANARI

این جشن درراستای یاد بود شخصی است که دردهه 18 مردم را بسیج کرد تا درمقابل شورشیان بایستند.

·      جشن فانوم رانگ PHANOM RUNG

این جشن برفرازتپه ای با چشم انداز زیبا برگذارمی شود.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

                      ماساژ تایلندیSPA

فود ماساژ

ماساژ پا ازنوک انگشتان تا زانو به مدت 1 ساعت

قیمت = 200 بات

       

فیس ماساژ

ماساژ صورت

قیمت = 300 بات

              

بادی ماساژ

ماساژکل بدن به مدت 1 ساعت

قیمت = 500 بات

               

اویل ماساژ

ماساژکل بدن با روغن های گیاهی به مدت 1 ساعت

قیمت = 800 بات

                   

تای ماساژ

ماساژکل بدن همراه با حرکات کششی به مدت 1 ساعت

قیمت = 800 بات

               

تای ماساژ با کارپو

کارپو بغچه ای است شبیه به یک دسته سیرکه درونش با گیاهان خوش عطرپرشده است که بعد از 50 دقیقه تای ماساژ آن را داغ کرده و به قسمت های مختلف بدن می زنند تا گرمای ایجاد شده باعث التیام دردها شود.

قیمت = 1000 بات

               

فیش ماساژ

این ماساژتوسط ماهیهای کوچک انجام می شود.دراین ماساژ ماهی ها سلولهای مرده پوست شما را می خورند.

قیمت = دقیقه ای 10 بات

               

توجه : قیمتهای گفته شده دربالا برمبنای حداکثرعنوان شده است در صورتیکه قیمتهای پائین تراز این هم وجود دارند منوی زیرمربوط به یکی ازاین مراکزماساژمی باشد.

        

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

                 آشپزی تایلندی

غذاهای تایلندی تلفیقی ازسبک چینی وهندی می باشند که بیشترآنها را بخارپز یا تفت می دهند.تایلندی ها دربیشترغذاهایشان ازسیر- فلفل قرمز- برگ لیمو- شیره نارگیل- تمرهندی- زنجبیل- فلفل سیاه - ریحان- زرد چوبه - زیره سفید - آب لیمو- سس ماهی - کاری - برنج - رشته - ماهی ومیگو استفاده می کنند.

نمونه غذاهای تایلندی

تام یام گونگ    Tom Yam Goong

اگرتوجه کرده باشید بانکوک یک بوی خاصی می دهد که این بوهمان تام یام گونگ Tom Yam Goong می باشد این غذا را توریست ها به عنوان بوی تایلند می شناسند.مواد تشکیل دهنده این غذا شامل گیاهان معطرفراوان - موسیر- فلفل چیلی - میگو- سس ماهی و قارچ می باشد.

          

پد تایلندی    Pad Thai

 مواد این غذا شامل نودل - سویا - جوانه لوبیا - پیاز- سس ماهی - شکر - فلفل قرمز- بادام زمینی و یک نوع گوشت مثل میگو یا مرغ می باشد.

          

سوپ رشته    Kuay Tiew

یکی ازغذاهایی که فوق العاده سریع آماده می شود این نوع سوپ می باشد که درآن نودل به همراه گوشتی مثل گوشت گاو- مرغ - اردک - خوک و یا موجودات دریایی همراه با سبزیجات معطرپخته می شود.

        

سوم تام   Som Tom 

این غذا که بیس اصلی آن را میوه ای به نام پاپایا تشکیل می دهد یک زمانی فقط درشمال شرق تایلند طبخ می شده است ولی اکنون درسرتا سرتایلند با یک سری تغییرات جزئی درمقدارادویه ها طبخ می شود.این غذا با استفاده ازمیوه خرد شده پاپایا - مرغ - برنج - گوجه فرنگی به همراه ادویه جات پخته می شود وطعمی ترش وشیرین دارد.

          

مرغ و بادام زمینی    Gai Med Ma Moung

مواد تشکیل دهنده این غذا بادام زمینی بو داده - سس شیرین سویا - عسل - سیر- فلفل چیلی - مرغ وادویه جات می باشند.این غذا دربین تایلند ها معروف به غذایی برای تقویت قوای جسمی و روحی می باشد.

         

سوپ مرغ و کاری سبز    Geng Kheaw Wat Gai

این غذا ترکیبی ازپودرکاری سبزتند - شیره نارگیل ومرغ می باشد که شما روبه یاد غذاهای هندی می اندازد که بسیارخوشمزه ومقوی است.

          

تام خا گای    Tom Kha Gai

این سوپ به پرطروات ترین سوپ جهان معروف است که ازمرغ آب پز شده – قارچ - زنجبیل - شیره نارگیل وادویه جات تهیه می شود.

          

برنج سرخ شده    Kao Phad

این غذا یکی ازغذاهای قدیمی تایلندی می باشد که ازبرنج - میگو- مرغ - گوشت - تخم مرغ - پیاز- سیر- گوجه فرنگی - سبزیجات وسس فلفل تند تهیه می شود که یکی ازغذاهای مورد علاقه توریست ها می باشد.

          

ماسامان کاری   Massaman Curry

این غذا که برگرفته ازکلمه  مسلمان درفرهنگ تایلندی می باشد ترکیبی از شیره نارگیل - سیب زمینی - بادام زمینی بوداده - شکر- دارچین - تمرهندی و گوشت مرغ یا گاو می باشد که همراه با برنج سرومی شود.

          

برنج و مرغ    Khao Man Gai


این غذا تقریبا درهمه جای تایلند به وفوریافت می شود وطرفداران زیادی دربین تایلندی ها وتوریست ها دارد.این غذا همراه با برنج ومرغ آب پزشده به همراه سس تند وشیرین وسوپ مرغ دررستوران ها سرومی شود و بدلیل خوشمزه بودن طرفداران زیادی دارد.

         

 

 

 

 

 

 

 

 

   رستوران تایلندی درتهران

رستوران جاران

غذاهای سروشده دراین رستوران شامل کانوم بن نکای - بابیا - سوپ نودل - پت سی ای یو- نم تق- سوپ تام یام گونگ- یم بون سن- کاپ گای- پت تای - پت گای تای می باشند.

آدرس : ستارخان – بازار سنتی – فاز 1 – ضلع شرقی – محوطه پارکینگ

تلفن : 44278536 – 021 / 09123280041

رستوران تایلندی شرق

دراین رستوران انواع غذاهای دریائی سرومی شود.

آدرس : تهرانپارس – بین خیابان 148 و 150 شرقی – پلاک 67

تلفن : 77862213 – 021

رستوران تایلندی خانه آسیائی

دراین رستوران انواع غذاهای دریائی سرومی شود.

آدرس : میدان ونک – خیابان ملاصدرا – خیابان شیرازشمالی – خیابان زاینده رود – مجتمع پارک وپرنسس – واحدهای تجاری

تلفن : 88166115 – 021                                  WWW.Asiancuisine.ir

رستوران تایلندی تای گارودا

دراین رستوران انواع غذاهای دریائی سرومی شود.

آدرس : اتوبان چمران – قبل از پارک وی – هتل استقلال

تلفن : 22660053 – 021 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.